Rybomania Sosnowiec 2016

Targi Wędkarskie Rybomania

Rybomania Sosnowiec 2016 to największe w Polsce targi wędkarskie, które z końcem drugiego tygodnia marca miały swój debiut w Sosnowcu. Miejscem wybranym do ich organizacji okazała się hala Expo Silesia o powierzchni 13,5 tys metrów kwadratowych. Targi w Sosnowcu zgromadziły ok. 150 firm które prezentowały swój asortyment.

Gama wystawców była bardzo szeroka. Począwszy od wędkarstwa spławikowego poprzez szeroko pojętą metodę gruntową, spinning, muchę, aż do łowców sumów i karpi. Swoją ofertę prezentowali również producenci sprzętu pływającego. Nie zabrakło też wystawców propagujących inicjatywy spod znaku ekologii, ochrony wód, a także turystyki wędkarskiej. Początek imprezy został zaplanowany na piątek 11 marca. Dzień pierwszy był dniem zamkniętym dla większości odwiedzających. Wejście mieli głównie właściciele firm i sklepów wędkarskich, przeznaczony został też na ostatnie przygotowania wystawców. Osoby, które chciały zajrzeć za kulisy przygotowań, miały możliwość nabycia biletu klasy VIP. Widząc tak duże wydarzenie w branży wędkarskiej i my stwierdziliśmy, że nie może nas tam zabraknąć. Rybomania Sosnowiec 2016

Ekipa WKW ruszyła z Kazimierzy Wielkiej w niedzielę rano w poszerzonym składzie- Adam i Łukasz zabrali swoje lepsze połówki. Ja przyłączyłem się do nich w Krakowie i już wspólnie ruszyliśmy w kierunku Expo Silesia. Droga upłynęła szybko i spokojnie, chociaż jak zwykle na miejsce dotarliśmy z lekkim opóźnieniem. Przed halą w kolejce do wejścia czekała rzesza entuzjastów wędkarstwa. Na nasze szczęście wcześniej zakupione bilety pozwoliły nam tuż po chwili być w środku. Rozpoczęliśmy od szybkiego rekonesansu i wytypowania stanowisk, które chcieliśmy odwiedzić. Oczywiście ograniczeni czasem, który straciliśmy musieliśmy zmniejszyć ich ilość.

Rybomania Sosnowiec 2016

W naszej relacji filmowej będziecie mogli zobaczyć stanowisko prawdziwego klasyka w konstrukcji wędzisk jakim niewątpliwie jest firma St.Croix . Odbyliśmy rozmowę z Panią Katarzyną, która przedstawiła nam zalety wędzisk tej marki. Mogliśmy również zapoznać się z nowościami na sezon bieżący. Zostając w przy temacie wędzisk spinningowych postanowiliśmy odwiedzić nowego dystrybutora na naszym rynku, czyli Out – fish. Chłopaki postanowili wypromować w naszym kraju nową markę- Kistler Rods, która jest już dobrze znana na rynku amerykańskim. Przy tworzeniu tych wędzisk uczestniczyli prawdziwi fachowcy, tacy jak G. Loomis, a komponenty użyte przy budowie to naprawdę wysoka półka.

Będziecie też mogli zobaczyć i posłuchać naszej rozmowy z Andrzejem Lipińskim- byłym mistrzem świata w wędkarstwie spinningowym. który na stanowisku swojej firmy Hunter przedstawił nam nowości na sezon 2016. Poprosiliśmy również o kilka rad dla was i dla nas.

Miło było spotkać znajomego z Targów Rybomania w Lublinie Pana Piotra Lipca. Na jego stoisku przejrzeliśmy jeszcze większą ofertę blach wahadłowych i obrotowych. Tym razem Pan Piotr zabrał ze sobą również nowe gumy i jigi pstrągowe. Moją uwagę najbardziej przyciągnęły jednak ręcznie wykonane wędki muchowe i spinningowe.

Kolejną osobą, z którą udało nam się porozmawiać był Krzysztof Stepanow. Człowiek, dla którego wędkarska pasja jest sposobem na życie. Producent przynęt do połowu pstrągów, jazi i kleni. Opowiada o ich łowieniu z zaangażowaniem godnym podziwu. Zobaczyliśmy woblery i jigi, które sam produkuje. Jego firma ma w ofercie również gumy Crazy Fish i błystki Martina Forbaka, byłego mistrza świata w połowie pstrągów. Krzysiek wprowadził również na nasz rynek nowe wędki Favorite, według  mnie naprawdę godne uwagi.

Adam miał okazję brać udział w szybkiej  lekcji rzucania wędką muchową. Pan Piotr Talma, jeden z założycieli i współwłaścicieli firmy Fly House starał się wyprowadzić technikę Adama na prostą. Jest on jedynym w naszym kraju Master Fly Casting Instruktor, certyfikowanym przez Federation of Fly Fishing. Tak więc oddaliśmy Adama w dobre ręce.

Pozostając w wątku wędkarstwa muchowego postanowiliśmy odwiedzić firmę Salar, gdzie Pani Joanna Pieślak zrobiła jiga specjalnie dla was. Pani Joanna jest bardzo znaną osobą w środowisku wędkarstwa muchowego. Muchy jej produkcji zawitały już w najdalsze zakątki świata.

Przechodząc do inicjatyw skierowanych do społeczeństwa- ochrony wód, promowania ekologii i zdrowego trybu życia: odbyliśmy rozmowę z Panem Sebastianem Staśkiewiczem, inicjatorem projektu Ratuj Ryby. Fundacja ta promuje ochronę środowiska wodnego, prowadzi szereg spotkań i wykładów mających na celu edukację wśród najmłodszych. Zajmuje się również odbudową ichtiofauny niedawno zatrutej rzeki Warty.

Kolejne spotkanie odbyło się z przedstawicielem Klubu Przyjaciół Dunajca. Rozmawialiśmy z Panem Jackiem Płacheckim, który w imieniu klubu przybliżył nam ich cele i sposób działania. Tu podobnie jak w przypadku poprzedniego rozmówcy, główna praca została skierowana na młodzież, której pokazuje się techniki wędkarstwa muchowego, kręcenia much i edukuje przyrodniczo. Dodatkowym wzbogacaniem rybostanu Dunajca jest budowy infrastruktury dla wędkarzy przybywających nad rzekę – np. pod postacią parkingów gdzie można spokojnie zostawić samochód i udać się nad wodę . To wszystko udało się zorganizować również dzięki dobrej współpracy z lokalnymi władzami.

Czyli jednak się da 🙂

Nie sposób było wymienić wszystkiego, co warte było uwagi na Targach Rybomania w Sosnowcu . Oferta Targów była bardzo urozmaicona i każdy znalazł coś dla siebie. My pokazujemy rzeczy bliższe nam lecz gdyby nie ograniczenie czasowe relacja byłaby znacznie obszerniejsza, a i tak opuszczaliśmy Hale Expo Silesia razem z wystawcami, a za naszymi plecami trwała już intensywna rozbiórka. Wracaliśmy zmęczeni, ale zadowoleni i pod dużym wrażeniem ludzi, z którymi udało nam się spotkać i porozmawiać.

Dziękuję i do zobaczenia na kolejnej imprezie spod znaku wędkarstwa